Locatie

Leerlingen op onze school volgen onderwijs in Didam. Leerlingen vinden op onze school een veilige basis voor hun ontwikkeling.

Het gebouw

De Ziep ligt midden in een wijk en heeft het karakter van een streekschool. In een stoer, toekomstbestendig gebouw zorgen we voor een uitdagende leer- en werkomgeving. Iedere groep heeft een eigen lokaal met een leerplein. Daar worden de theorievakken gegeven. Ons gebouw is speciaal ingericht voor het praktijkleren van jongeren. We hebben praktijklokalen, twee keukens, een restaurant, technieklokaal, atelier, receptie en een schooltuin waar leerlingen praktische vaardigheden kunnen oefenen.

Eigen restaurant

Onze school heeft ook een eigen restaurant. Leerlingen die de interne stage catering lopen, maken er dagelijks soep, broodjes gezond, verse salade of een smoothie. Ook organiseren we geregeld lunches. De leerlingen bereiden een lunch of buffet, ontvangen de gasten en serveren uit. Zo oefenen zij hun werknemersvaardigheden. Als ouder ben je tussen 12 en 13 uur van harte welkom op een van deze lunches. Via het telefoonnummer van school kun je een tafel reserveren.