Doelen
Als school leren we ook. We willen ons onderwijs steeds blijven verbeteren. Elk jaar stellen we onszelf doelen. Hier leest u wat we vorig jaar bereikten en waar we komend jaar aan willen werken.
Bereikt in schooljaar 2024-2025
- Burgerschap: Het bevorderen van een veilige, inclusieve en respectvolle leeromgeving waarin leerlingen zich ontwikkelen als verantwoordelijke burgers.
- Ouderbetrokkenheid en bezoek een locaties van de dagbesteding: Het versterken van de samenwerking tussen school, ouders en externe partners om de betrokkenheid te vergroten en leerlingen hun mogelijke toekomstige uitstroomplek te laten verkennen.
- Ankergestuurd werken: Het verder integreren van thematisch onderwijs en taalaanbod, ondanks de onderbreking van de pilot.
- Praktijkvakken en interne stages: Het verbeteren en structureren van praktijkvakken en interne stages op basis van onderzoek en teamfeedback.
- Groei leerlingaantal: Het waarborgen van passend onderwijs en begeleiding voor de groeiende instroom van leerlingen met diverse leer- en hulpvragen.
- Uitstroom naar (beschut) werk: Het versterken van competentiegericht onderwijs, de praktijkvakken, interne stages en passende stagetrajecten om leerlingen optimaal voor te bereiden op de arbeidsmarkt.
- Tussentijdse uitstroom naar PRO: Het faciliteren van een soepele doorstroom naar PRO voor leerlingen waarbij dit een passende vervolgstap is.
Nieuw jaar, nieuwe doelen
- We vervolgen de ontwikkelingen en het boven-schoolse traject Compasser. Een portfolio waarmee de leerling meer inzicht krijgt in zijn/haar ontwikkeling.
- De verdere ontwikkeling van de praktijkvakken en de BIS stages.
- Het hoorrecht voor de leerling wordt opgenomen en geïmplementeerd in de zorgroute en het OPP.
- We creëren een inclusieve en flexibele onderwijs-omgeving, we gaan intensiever samenwerken met de PRO-scholen in de regio.
- In december 2025 hebben we een nieuw school-plan 2026 t/m 2029 gebaseerd op de nieuwe strategische koers van De Onderwijsspecialisten.
- Het waarborgen van een veilige en ondersteunende leeromgeving door gerichte interventies en scholing. Waaronder door traumasensitief lesgeven, zodat leerlingen met diverse gedrags- en ontwikkelingsstoornissen optimaal kunnen leren en zich ontwikkelen.